Τα νέα ψηφιακά πορτοφόλια
Μια σημαντική τεχνολογική καινοτομία θα δώσει τη δυνατότητα στους χρήστες της κινητής να κάνουν τις αγορές τους πληρώνοντας με... Το τηλέφωνο τους
Απόδοση Αναστασία Κυριανίδη - Νικολαΐδη
anastasia.kyrianidi@capital.gr
Αποκλειστικό
Bloomberg Businessweek
Ο Osama Be dier ετοιμάζεται να αγοράσει ένα μικροσκοπικό τζιν σορτς denim από τα American Eagle Outfitters.
Ο σωματώδης, αιγυπτιακής καταγωγής αντιπρόεδρος της Google και πρώην μπράβος στο νυχτερινό κέντρο «Roxbury» του Λος Άντζελες αγοράζει το σορτς των 25 δολαρίων για να διαφημίσει έναν νέο τρόπο πληρωμής σε καταστήματα και εστιατόρια, που γίνεται μέσω κινητού τηλεφώνου.
Στα τέλη Μαΐου, στα γραφεία της Google στη Νέα Υόρκη, μπροστά στα απορημένα μάτια περίπου 200 τραπεζιτών, δημοσιογράφων, στελεχών εταιρειών πιστωτικών καρτών και εργαζομένων της εταιρείας, ο Bedier τοποθετεί ένα smartphone Nexus S μπροστά από μια συσκευή ανάγνωσης πιστωτικών καρτών.
Η συσκευή παράγει έναν αναγνωριστικό ήχο και συμβαίνουν ταυτόχρονα τρία πράγματα: Το τηλέφωνο καταχωρίζει ένα εκπτωτικό κουπόνι 5 δολαρίων του καταστήματος, ο λογαριασμός του Bedier στη Citibank χρεώνεται με 20 δολάρια για το σορτς και η κάρτα μέλους του καταστήματος ενημερώνεται για την αγορά. «Και ιδού πόσο απλό είναι», λέει ο Bedier, ενώ ορκίζεται πως το σορτς είναι για την κόρη του.
Εξήντα χρόνια μετά τη δημιουργία της πλαστικής πιστωτικής κάρτας, οι μεγάλες εμπορικές φίρμες στηρίζουν μια νέα τεχνολογική τάση στις πληρωμές -ένα κλικ με το τηλέφωνο αντί της σάρωσης μιας κάρτας. Σχεδόν κάθε μεγάλη τράπεζα, εταιρεία πιστωτικών καρτών, διαχειρίστρια ασύρματων δικτύων αλλά και ένας ικανός αριθμός παικτών της Silicon Valley επιχειρούν να δουν το κινητό τηλέφωνο ως το επόμενο, πανταχού παρόν μέσο για ξόδεμα χρημάτων.
Εγχειρήματα όπως η εκκολαπτόμενη υπηρεσία της Google «Google Wallet», η οποία ξεκινά δοκιμές αυτό το καλοκαίρι στη Νέα Υόρκη και στο Σαν Φρανσίσκο, είναι το αποκορύφωμα μιας δεκαετίας αγωνιώδους τεχνολογικής ανάπτυξης, αλλά και μέρος μιας πολυμέτωπης μάχης μεταξύ εταιρειών για τον έλεγχο της παγκόσμιας αγοράς λιανικών συναλλαγών εντός καταστημάτων αξίας 20,5 τρισ. δολ. Τη δημιουργία των δικών τους ψηφιακών πορτοφολιών προωθούν, μεταξύ άλλων, η Visa, η American Express, αλλά και η PayPal.
Αν αυτή η τεχνολογία απογειωθεί, το κινητό τηλέφωνο μπορεί να εξελιχθεί σε κέντρο ελέγχου όχι μόνο για τα στοιχεία των τραπεζικών λογαριασμών, αλλά και για τα κουπόνια, τους πόντους αγορών και τα στοιχεία των καρτών μέλους, επιτρέποντας σε εταιρείες όπως η Google να δρομολογούν προσφορές προς το κινητό στον κατάλληλο χρόνο και τόπο.
«Σε δέκα χρόνια από τώρα, ένα σημαντικό κομμάτι του μάρκετινγκ θα χρησιμοποιεί ως διάμεσο αυτό το εξατομικευμένο κανάλι ενημέρωσης», προβλέπει ο Mohammad Khan, ιδρυτής της ViVOtech.
Σελίδα 1 από 2 Επόμενη σελίδ
Πηγή:www.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου